Musafir

Musafir




Aku tak perlu tahu
kamu ke mana
Aku cuma berdoa
kamu sentiasa selamat walau dimana
Aku tak perlu tahu
kamu dengan siapa
Aku cuma berharap
kamu sentiasa dijaga olehNya
Aku tak perlu tahu 
apa tujuannya
Aku cuma mahu
langkahmu sentiasa dirahmatiNya

Pergilah
Bermusafirlah
Ke pelusuk mana yang kau bisa
Mengembaralah
Jika itu yang buat kau puas
Lihatlah alam yang terbentang luas
Laut yang tidak terbatas
Kerana dalam setiap perjalanan 
Ada pengajarannya
Biar alam jadi guru mu
Biar kicauan burung 
mengingatkan alunan zikir pada Pencipta
Biar angin pantai dan deruan ombak menenangkan mu
Biar ragam manusia bisa membuatkan kamu tambah bersyukur
Agar lambaian pepohonan 
mengingatkan ada yang menunggu kepulangan mu
Asal bila kau pulang
Kau pulang dengan lebih matang
Asal bila kau pulang
Kau pulang dengan pengalaman
Asal bila kau pulang
Akan bertambah keimanan




-Alhambra 
25/3/2014

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

17/09/2017-Pengembaraan ke Kashmir (KL-New Delhi)

Tangan Tangan Ghaib

Travelogue to Turkey- Part VI-Konya - Mevlana museum and Sultanhani Caravanserai